A kalauzos hirdetőoldalak augusztusi szépségversenyére több mint 30 weboldalt neveztek be a felhasználóink. A zsűritagok az értékelés során számos tanulságot fogalmaztak meg, amit megosztunk e hasábokon mindenkivel, akit érdekel.
- Ügyesen használták a prémiummodulokat. Ezekkel tették tartalmassá és látványossá - vevőcsalogatóvá - a hirdetőoldalukat. Akadt, aki szinte az összes prémiummodult feltöltötte tartalommal. Ezt nagyra értékelte a zsűri. A Logtron Kft. és az RND Kft. például a 10 prémiummodulból 9-et használt.
- Tartalmas, informatív hirdetőoldalt raktak össze. Ez az egyik legfontosabb teendő a vevők megnyerése érdekében. A vevőknek értékes információkat kell adni, ami ott tartja őket a weboldalon, és meggyőzi a termék vagy szolgáltatás előnyös tulajdonságairól, a kedvező árakról, a megbízhatóságról stb. E tekintetben a legtöbb pontot kapták: Logtron Kft., Mobilpresent Kft., Rőfösbolt, Primula szépségszalon.
- Látványelemek használata. Akadtak hirdetőoldalak, amelyek fantasztikusan jól használták ki a kalauzos modulok technikai adottságait és az oldal testre szabhatóságát! Ezek az oldalak látványosak, magukkal ragadóak. Például ilyen a City szépségszalon hirdetőoldala, ami kifejezetten a látványra épít. A képsorozatok és a videó szinte mindent elmondanak a szalonról, a szolgáltatásairól, arról, hogy mit kap, aki felkeresi őket. Professzionális módon illesztett a kalauzos prémiummodulokba látványelemeket a Logtron Kft. oldalának gazdája is (képeket, videót, játékoldalt). Kevés szöveggel is sokat mond - mert fotókkal teszi látványossá magát - a Lá Mama vendéglő hirdetőoldala.
- Jó marketingmegoldások. Ezt is fontos szempontként értékelte a zsűri, hiszen minden kalauzos hirdetőoldalnak az a célja, hogy vevőket szerezzen. Jó megoldásnak tartotta a zsűri például a Mobilpresent Kft. hirdetőoldalán az Újdonságok, Ajánlat, Akció című menüpontokban az akciós termékfotókat, Hegedűs Ildikó grafológus hirdetőoldalán az ajándékutalványt, a Rőfösbolt esetében pedig a letölthető ajándékutalványt. Ezek egyszerű és nagyszerű marketingfogások. A Fribért Kft. a hirdetőoldalába egyenesen egy mini webáruházat épített be, ahol akciós áron termékeket lehet választani, kosárba rakni, megrendelni.
- Egyedi ötletek, megoldások. E tekintetben kiemelte a zsűri a Fribért Kft. és a Logtron Kft. hirdetőoldalát. Az előbbit az oldalba épített webáruház megvalósításáért, az utóbbit pedig az egyik menüpontba (aloldalba) illesztett online játékért, amivel el lehet játszogatni akár egy órahosszáig is. Mindkettőt érdemes megnézni, kipróbálni - és utánuk csinálni...!
Általános tanulságok:
Bebizonyosodott, hogy a kalauzos weboldalépítő eszközökből nagyon látványos, nagyon informatív és vevőcsábító hirdetőoldalakat lehet összerakni!
Javasoljuk minden hirdetőoldal-tulajdonosnak, nézze meg a hivatkozott oldalakat, lesse el a jó ötleteket, és valósítsa meg a saját hirdetőoldalán mindazt, amit saját üzletének fellendítése érdekében hasznosnak ítél! Ezeket az ötleteket, megoldásokat szabadon át lehet venni!
Íme a versenyben résztvevő egyik hirdetőoldal-tulajdonos véleménye:
Tisztelettel:
Lovászi József
főszerkesztő
kalauz.hu team